clic pe logo

 siglaROKU

marți, 3 decembrie 2019

Clipe și ani


Clipe și ani,

de Letiția Lucia Iubu, editura MJM, Craiova, 2019

ne propune lectura a 21 de haibunuri în română și engleză,

publicate în reviste și antologii între anii 2005 și 2018 și câteva inedite.

Fiecare text, proză și haiku ocupă 1-2 pagini și abordează momente din viața autoarei, ce au marcat-o emoțional:

„Școala de băieți”

„Prietenul meu Manole nu mai este printre noi”

„Miraculosul medicament”

„Întâlnirea”

„La casa morii”

„Crestele Balcanilor”

„Cuibul abandonat”

„Visul unei zile de vară”…

Proza acestor haibunuri este un deliciu, adesea chiar mai agreabilă decât haikuurile:

„ În 1947, eu aveam 10 ani, sora mea Ana 14 ani. Era vară, era vacanță. Tata ne trimitea deseori cu vaca la păscut…”

„Un drum de țară străbate câmpia. Întodeauna mi-a plăcut câmpia, mai ales iarna când este acopertă de zăpadă. Îți dă sentimentul de vastitate. În oricare parte privești ești înconjurat de o mare albă…”

Dar, ar fi nedrept dacă nu am  cita și câteva haikuuri :

Peste Dunăre / se zăresc munții Balcani / pe mormânt liliac alb

Lumină de miere / conturul lucrurilor / a dispărut

Anii iubirii - / citim împreună /  aceeași poveste

În partea a doua , despre Antologia de haibun româno- americană, haibunurile sunt urmate de note despre autori.

Jean Antonini, revista GONG,  No 65/ octombrie – decembrie 2019, pag. 34-35 ;


traducerea în română Letiția Iubu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu